سرزندگی

سیاسی،اجتماعی ،فرهنگی

سرزندگی

سیاسی،اجتماعی ،فرهنگی

نتانیاهوی بیچاره!! دنیا اسباب بازی ات را گرفت!


روزنامه هاآرتص گزارشی در این روزنامه منتشر کرده و در آن بمب ایرانی را محبوب ترین اسباب بازی بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر رژیم اسرائیل می داند که با دست یابی به توافق احتمالی هسته ای در وین ، دنیا این اسباب بازی را از دست او می گیرد.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص با اشاره به توافق احتمالی ایران با پنج به علاوه یک نوشت : نتانیاهوی بیچاره !!! دنیا دوست داشتنی ترین اسباب بازی اش - بمب ایران - را از او گرفت. 

به گزارش «انتخاب»، روزنامه صهیونیستی هاآرتص گزارشی به نقل از بی میشل ، ستون نویس این روزنامه منتشر کرده و در آن بمب ایرانی را محبوب ترین اسباب بازی بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر رژیم اسرائیل می داند که با دست یابی به توافق احتمالی هسته ای در وین ، دنیا این اسباب بازی را از دست او می گیرد. 

نتانیاهوی بیچاره!! دنیا اسباب بازی ات را گرفت!

در این گزارش آمده است: « دلم برای بنیامین نتانیاهو می سوزد. 

حکام جهان با یک چرخش قلم ، دوست داشتنی ترین اسباب بازی اش را از او گرفته اند. 

محبوب ترین و شادی بخش ترین اسباب بازی ، در یک کلام بمب ایرانی ، چیزی که منبع قدرتش بود و مایه حیاتش و مهم تر از همه ، بهترین چیزی که می توانست پشتش پنهان شود و پناه بگیرد. 

به نظر می رسد همین امروز ، یا شاید فردا ، پرونده بمب ایرانی بسته می شود و برای دست کم ده تا دوازده سال یا حتی بیشتر از سر خط خبرها و از اذهان ما پاک خواهد شد و برای بی بی (نتانیاهو) چه اتفاقی می افتد؟ 

با یک نگاه می توان نشانه های هراس و دلهره را در او مشاهده کرد: سرکوفتگی ، دوری کردن از دیگران ، آشفتگی در موها ، اصرار از سر لجبازی و خیره سری که هیچ اتفاقی نیافتاده و هیچ چیز عوض نشده است. اما حقیقتی هولناک در حال شکل گرفتن است. بمب ، دیگر نیست. از هم اکنون به بعد ، نتانیاهو همچون کودکی است که چتر حمایتی اش را از دست داده - یا همچون کودکی که خرسک تدی بی یرش را داخل آشغال ها انداخته اند - خرسکی که در شب های طولانی به آن دلگرم بود و در مواقع خطر و تبلیغات انتخاباتی او را آرام می کرد. 

چندی نمی گذرد که دفتر نخست وزیر همچون باغی می شود که مترسکش را برده اند - بزودی در معرض نوک تیز حقیقتی تلخ قرار می گیرد ، دیگر حشرات موذی هر روز برایش مزاحمت ایجاد نمی کنند ، سپری را که در برابر دردسرهای کارش از او حفاظت می کرد از دست داده و خستگی روزمره او را آزار می دهد. 

دیگر از برنامه ریزی برای عملیات کماندوها خبری نخواهد بود ، دیگر نمی تواند ترس و وحشت هسته ای را که برایش بسیار مفید بود اشاعه دهد ، دیگر نمی تواند دلهره و هراسی دلگرم کنند ایجاد کند. 

دیگر سخنی از چرچیل به میان نمی آید!! خدا به دادمان برسد. زین پس فقط بحث مسکن و هزینه زندگی و بودجه و ائتلاف و فساد در میان خواهد بود و همه دنیا که از او به شدت انتقاد می کند. 
واقعا قلب آدم درد می گیرد. 

اما امیدمان را از دست نداده ایم. اگر رهایی را دیگران برای ما به ارمغان نمی آورند باید خودمان آن را به چنگ آوریم. 

از تفکر و ایده پردازی یهود و سحر و جادویش. چگونه؟ با این ترتیب: همانگونه که همه می دانند - البته بر اساس آنچه که برخی منابع عجیب و غریب خارجی می گویند - اسرائیل دارای زراتخانه بمب های اتمی است که خیلی وقت است از مرز 200 عدد گذشته است.

 این تعداد بمب برای نابود کردن نیمی از دنیا کافی است. خیلی زیاد است. این همه بمب نیاز نداریم. درست است که همه دنیا ضد ماست اما کارشناسان امنیتی می گویند (که اتفاقا خارجی و عجیب و غریب هم هستند) ، برای ایجاد بازدارندگی ، از بین بردن یک چهارم دنیا هم کافی است. 

به عبارت دیگر ، ما (اسرائیل) بمب مازاد داریم. و درماندگی نتانیاهو با این بمب های اضافی درمان می شود. 

فقط کافی است یکی از آن 200 بمب را بردارد ، به خوبی آن را کادو کند و پنهانی آن را برای جمهوری اسلامی ایران بفرستد.

آنهایی که می ترسند ممکن است لو بروند و ما خجالت زده شویم ، نگران نباشند هیچ کس به کم شدن یک بمب از 200 بمب توجه نمی کند. 

اگر هم خبرنگار کنجکاوی ، گم شدن یک بمب را فهمید خیلی اتفاق هولناکی نمی افتد. طبق روال گذشته ، اسرائیل او را می گیرد و به ندامتگاه می سپارد ، کاری که معمولا با افراد انجام می دهد و گناه خود را گردن دیگران می اندازد و موضوع حل و فصل می شود. 

و به این ترتیب ، دوباره همه خوشحال می شوند. ایرانی ها ، چراکه بمب دارند. دنیا ، که با ایران به توافق می رسد و البته بنیامین نتانیاهو ، که یکبار دیگر می تواند به بمب ایرانی متوسل شود و همه را دور و بر خودش بترساند و شب ها دوباره در خیال خود طرح عملیات کماندویی بریزد تا به روزهای جوانی بازگردد. 

حقیقتش را بخواهید من هم خوشحال تر می شوم. وقتی بدانم دست کم یکی از آن 200 بمب اتمی ما بدست افرادی باتدبیرتر و هوشمندتر سپرده شده کمی تمدد اعصاب پیدا می کنم.» 

نامه ۵ اتحادیه بزرگ دانشجویی به مقام معظم رهبری


۵ اتحادیه بزرگ دانشجویی در خصوص دیدار تشکل های دانشجویی با مقام معظم رهبری نامه ای به ایشان نوشتند.
نامه ۵ اتحادیه بزرگ دانشجویی به مقام معظم رهبری
به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان ۵ اتحادیه بزرگ دانشجویی شامل بسیج دانشجویی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، دفتر تحکیم وحدت، جنبش عدالتخواه دانشجویی به مقام معظم رهبری در خصوص دیدار اخیر دانشجویان با ایشان نامه ای نوشتند.

«بسمه تعالی

الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایه امیرالمومنین علی ابن ابی طالب واولاده المعصومین علیهم السلام

رهبر مسلمین جهان

حضرت آیت الله خامنه ای(دامت برکاته)

سلام علیکم؛

خدا را سپاسگزاریم که فرصت داد در یک دیدار دانشجویی دیگر و البته متفاوت در خدمت شما بنشینیم و بگوییم و بشنویم و تلمذ کنیم درس انقلاب را!

خدا را شاکریم که ولی مان از ما راضی بود و خنده کنان از این نسل جوان و با نشاط و امیدوار و دغدغه مند نسبت به آینده کشور سخن گفت.

خدا را شاکریم به واسطه این دیدار استثنایی و ۵ ساعته که توجه شما به دانشجویان در آن؛ همگان را شگفت زده کرده است؛ جلسه ای عمیق که انشالله کلاس درسی برای مسئولین کشور باشد.

دقیقا یکسال بود که جریان دانشجویی نتوانسته بود درد و دل خود را این چنین صمیمی با مقامی مسئول در میان بگذارد و از دغدغه ها و ایده های خود برای اداره کشور سخن بگوید. اما دیدار دیروز همچون سال های گذشته، هم مرهمی شد بر زخم های دل دانشجویان و هم جبران کرد خلاء بی توجهی سایر مسئولین به دانشجویان را.

حضرت آقا؛

این دیدار بی سابقه ۵ساعته و صلابت و روحیه بی نظیر شما که در هیچ یک از دیدارهای دانشجویی و غیردانشجویی سابقه نداشته است، نشان از توجه فوق العاده شما به جوانان و ظرفیت های این نسل، خصوصا دانشجویان دارد، اما متاسفیم که دیگر مسئولین گرچه در ظاهر خود را پیرو شما معرفی می کنند اما معدودنند کسانی که نگاهی همچون شما به جوانان و دانشجویان داشته و اینگونه پای نقدهای سازنده و درد دل های این قشر بنشینند و پدرانه به آن ها پاسخ دهند.

لذا ما تشکل های دانشجویی از این نگاه محبت آمیز شما به خود، نهایت سپاسگزاری را داشته و تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا توصیه ها و مطالبات جنابتان از تشکل های دانشجویی را پاسخی شایسته داده و پندهای حکیمانه و پدرانه تان را به نیکی بکار بندیم.

رهبری انقلاب؛

از امروز با توانی بیشتر، تمامی همت خود را به کار خواهیم گرفت تا محافظه کاری را همچون گذشته از جریان دانشجویی دور نگه داشته و روحیه آرمانخواهی را در خود تقویت کنیم. تلاشمان را می کنیم از همه ابزارهای هنری و اسلامی در جهت افزایش جذب دانشجویان به آرمان‌های انقلاب اسلامی استفاده کنیم. اجازه نخواهیم داد که جریانی به اسم اسلام، اباحه گری را در دانشگاه ترویج کند و از دانشجویان برای مقاصد کثیف ایدئولوژیک و سیاسی خود بهره بگیرد. نمی گذاریم راه پر برکت امام توسط دنیا پرستان و پشیمان شدگان از خط امام، منحرف و منحط گردد. اجازه نخواهیم داد فتنه گران و براندازان که رأی ملت را به رسمیت نشناختند و دیکتاتور مآبانه نظام اسلامی را مورد تهمت قرار دادند به دانشگاه ها راه یابند و این مکان مقدس را به جولانگاه خود تبدیل نمایند. و در نهایت با عزمی راسخ از استقلال جریان دانشجویی حراست خواهیم کرد و روحیه استکبارستیزی را که از بزرگترین و مهمترین دارایی ها و آرمان های جنبش دانشجویی می باشد از دستبرد مستکبران و گرایش به آنان، حفظ خواهیم کرد.

در پایان آرزو می کنیم که بتوانیم سرباز خوبی برای نظام جمهوری اسلامی، امام عصر(عج) و ولایت فقیه باشیم.

ظریف در دیدار وزیر امور خارجه چین: معتقدیم نباید تمدیدی باشد اما می‌توانیم تا جایی که لازم است به کار ادامه دهیم


وزیر امورخارجه کشورمان در دیدار وزیر امور خارجه چین گفت: معتقدیم نباید تمدیدی باشد اما می‌توانیم تا جایی که لازم باشد به کار ادامه دهیم.
ذبه گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران،"وین"، شهری که بار دیگر میزبان دیپلمات‌هایی از ایران، آلمان، انگلیس، آمریکا، روسیه‌، فرانسه و چین است تا درباره پرونده هسته‌ای ایران و رسیدن به توافق نهایی به بحث و گفتگو بپردازند.

ادعای بلومبرگ: ایران و 1+5 بر سر رفع تدریجی تحریم‌های تسلیحاتی به توافق رسیده‌اند


نظر به اینکه مذاکرات هسته‌ای اکنون در بالاترین سطح خود دروین دنبال می‌شود، شاهد برگزاری جلسات فشرده در سطوح مختلف به منظور دستیابی به توافق جامع هستیم.

نظر به اهمیت این موضوع، تمامی اخبار را به صورت لحظه به لحظه در اینجا ببینید:
پوشش زنده و کامل مراسم پایانی مذاکرات هسته‌ای؛ امشب یا صبح فردا در شبکه خبر

مراسم پایانی مذاکرات هسته‌ای به صورت زنده و کامل؛ امشب یا صبح فردا از شبکه خبر پخش خواهد شد

رایزنی وزرای خارجه ایران و آمریکا به حضور صالحی و مونیز

رایزنی وزرای خارجه ایران و آمریکا با مسئولان عالی انرژی اتمی دو کشور آغاز شد.

فابیوس: عصر امروز بیانیه ای درباره مذاکرات هسته‌ای صادرخواهد شد

وزیر امورخارجه فرانسه با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: عصر امروزبیانیه ای درباره مذاکرات هسته‌ای صادرخواهد شد.
برگزاری جلسه هماهنگی وزرای خارجه ٥+١ به ریاست موگرینی

جلسه هماهنگی وزرای خارجه ٥+١ به ریاست مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار شد.

ظریف در دیدار وزیر امور خارجه چین: معتقدیم نباید تمدیدی باشد اما می‌توانیم تا جایی که لازم است به کار ادامه دهیم
وزیر امورخارجه کشورمان در دیدار وزیر امور خارجه چین گفت: معتقدیم نباید تمدیدی باشد اما می‌توانیم تا جایی که لازم باشد به کار ادامه دهیم.

وانگ ایی: چین معتقد است هیچ توافقی نمیتواند ایده آل باشد/ در مراحل آخر مذاکرات پیشرفت جدید حاصل شده است

وزیرامور خارجه چین به منظور شرکت در مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 در این مدت باقی مانده، وارد هتل محل مذاکرات شد در جمع خبرنگاران گفت: وزرای خارجه اینجا جمع شدند تا مذاکرات را به نتیجه برسانند و در مراحل آخر مذاکرات پیشرفت جدید حاصل شده است.

دیدار وزرای خارجه ایران و چین ساعت 10:30 به وقت وین

وزرای خارجه ایران و چین ساعت 10:30 به وقت وین دیدار خواهند کرد.

عراقچی: مذاکرات به لحطات نفس‌گیر آخر رسیده است/قول حل موضوعات برای امشب یا فردا شب را نمی‌دهم

یک عضو ارشد مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان گفت: مذاکرات به لحطات نفس گیر آخر رسیده است، هنوز برخی مشکلات وجود داردو تا این مشکلات حل نشود نمی‌توان گفت به جمع‌بندی رسیده‌ایم همچنین قول حل موضوعات برای امشب یا فردا شب را نمی‌دهم.

ادعای بلومبرگ: ایران و 1+5 بر سر رفع تدریجی تحریم‌های تسلیحاتی به توافق رسیده‌اند

پایگاه اینترنتی بلومبرگ به نقل از منبعی ناشناس مدعی شد ایران و قدرت‌های جهانی، بر سر رفع تدریجی تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل به توافقی سیاسی دست یافته‌اند.

مبلغ زکات فطره از نظر آیت‌الله مکارم


آیت‌الله مکارم‌شیرازی میزان زکات فطره را برای امسال مشخص کرد.
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایسنا: بر اساس فتوای آیت‌الله مکارم‌شیرازی، زکات فطره امسال بر مبنای قوت غالب گندم در تهران مبلغ 6000 تومان و در شهرستان مبلغ 5000 تومان و بر مبنای قوت غالب برنج، مبلغ 15000 تومان اعلام شد.

براساس مسأله 1492 رساله توضیح المسائل آیت‌الله مکارم‌شیرازی، زکات فطره بر تمام کسانی که قبل از غروب شب عید فطر بالغ و عاقل و غنی باشند واجب است، یعنی باید برای خودش و کسانی که نان خور او هستند، هر نفر به اندازه یک صاع (تقریباً سه کیلو) از آنچه غذای نوع مردم آن محل است، اعم از گندم و جو یا خرما یا برنج یا ذرّت و مانند اینها به مستحق بدهد و اگر پول یکی از اینها را بدهد کافی است.

در ضمن بنابر فتوای آیت‌الله مکارم‌شیرازی، اگر کسی تنها در افطار شب عید فطر میهمان دیگری باشد فطریه او به عهده خودش است. 

کاریکاتور عجیب روزنامه هاآرتص در روزهای پایانی مذاکرات+ عکس


امروز روزنامه اسرائیلی هاآرتص کاریکاتوری را منتشر کرد که تعجب افکار عمومی را برانگیخت.
به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، روزنامه اسرائیلی هاآرتص امروز و در حالی که مذاکرات ایران و 1+5 به روزهای حساس خود نزدیک می‎شود، کاریکاتوری را منتشر کرده که تعجب افکار عمومی را برانگیخته است.

کاریکاتور عجیب روزنامه هاآرتص در روزهای پایانی مذاکرات

انتهای پیام/